REKLAMAČNÝ PORIADOK

Prevádzkovateľ internetového portálu

Obchodné meno:  SADLON TECHNOLOGIES s.r.o.
Sídlo: Nám. Dr. A. Schweitzera 171, 916 01 Stará Turá
IČO: 36345491
DIČ: 2022021375
IČ DPH: SK2022021375
Telefón: +421 32 776 3535
Email: obchod@toolbox.sk

VŠEOBECNÉ ZÁSADY UPLATNENIA REKLAMÁCIE:

  1. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý je predmetom nákupu prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.
  2. Objednávku uskutočnenú cez internetový obchod predávajúceho je možné stornovať do 12 hodín od objednania.
  3. Zákazník si musí tovar skontrolovať hneď pri prevzatí. Ak je obal viditeľne poškodený dôsledkom prepravy, zásielku môže odmietnuť, ale je povinný spísať so zamestnancom prepravnej spoločnosti o tejto skutočnosti záznam.
  4. Ak zákazník zistí poškodenie výrobku po rozbalení a odskúšaní tovaru, je nutné túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu okamžite a výrobok ďalej nepoužívať. Neskoršie reklamácie nemusia byť predávajúcim akceptované.
  5. Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v stave, v akom ste ju prevzali pri dodávke.
  6. Predávajúci nezodpovedá za vady výrobku, ktoré boli spôsobené mechanickým poškodením, nesprávnou a neodbornou manipuláciou, prevádzkovaním v nevhodných podmienkach (ako napr. prašné, vlhké prostredie ap.), zásahom do výrobku inou ako oprávnenou osobou, škodami spôsobenými vonkajšími udalosťami, živelnými pohromami.
  7. Tovar je z hygienických dôvodov na reklamáciu prijatý len riadne vyčistený.

ZÁRUČNÁ LEHOTA:

  1. Záručná lehota je 24 mesiacov pre zákazníkov, ktorí sú fyzickými osobami (nepodnikateľmi). V prípade, že zákazníkom je právnická osoba, záručná lehota je 6 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
  2. Záručná lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
  3. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná lehota znova, od prevzatia nového tovaru.

POZÁRUČNÉ OPRAVY:

  1. Predávajúci je oprávnený sprostredkovať zákazníkovi pozáručnú opravu prostredníctvom dohodnutých partnerov a to v lehote a cene určenej týmto partnerom pre zákazníka. Predávajúci o týchto skutočnostiach bezodkladne informuje zákazníka.

SPÔSOBY VRÁTENIA TOVARU:

  1. Reklamovaný tovar môžete vrátiť osobne v sídle predávajúceho na adrese, ktorá je uvedená v úvode tohto Reklamačného poriadku.
  2. Tovar môžete zaslať na horeuvedenú adresu späť kuriérom alebo poštou. Neposielajte tovar na dobierku, v takom prípade nebude prevzatý. Tovar odporúčame poistiť.
  3. Vždy prosím použite baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo počas prepravy dôjsť k polepenie, popísanie či inému znehodnoteniu pôvodných obalov.
  4. K tovaru musí byť priložený doklad o kúpe spolu s vypísaným Formulárom na odstúpenie od zmluvy / reklamácia / výmena (ďalej iba "Formulár").

SPÔSOBY VYBAVENIA REKLAMÁCIE:

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu jedným z nasledovných spôsobov:

  1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, predávajúci ju bezplatne a bez zbytočného odkladu odstráni osobne, alebo prostredníctvom poverenej osoby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

    Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí a tovaru).

  2. Výmenou tovaru za nový. Kupujúci môže požadovať namiesto odstránenia vady výmenu tovaru za nový, alebo ak sa vada týka len časti tovaru, výmenu časti tovaru. Predávajúci vybaví takúto reklamáciu týmto spôsobom iba vtedy, ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady.

    Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.
    Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní.

  3. Vrátením kúpnej ceny tovaru spôsobom, aký si kupujúci určí vo Formulári.
  4. Vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru. Túto možnosť je možné využiť v prípade, ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru.
  5. Odôvodneným zamietnutím reklamácie. V tomto prípade môžu byť účtované náklady na reklamačné konanie a manipulačné poplatky. Ak sa kupujúci aj napriek tomu domnieva, že vada stále pretrváva, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie vady tovaru prostredníctvom autorít (viď. odstavec Alternatívne riešenie sporu).
  6. Ak sú s tovarom poskytované darčeky (vrátane tovaru dodaného v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie zákazníkovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý zákazník môže vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu), zákazník je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie zákazníka.
  7. Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť (a žiadať o vrátenie peňazí) alebo má právo na výmenu za nový tovar. Len čo si kupujúci zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
  8. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby a vady popísané kupujúcim vo Formulári.
  9. O ukončení reklamačného konania a výsledku informuje predávajúci kupujúceho písomne (emailom alebo poštou).

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU:

  1. V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, akým bola vybavená jeho reklamácia, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci, alebo určená osoba oprávnená posúdiť vadu na žiadosť zákazníka odpovie zamietavo alebo na žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v súlade s §12 zákona č. 391/2015 Z. z.
    Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR. Zoznam subjektov je uvedený na stránke http://www.mhsr.sk/. Okrem týchto možností je tu možnosť riešiť spor i súdnou cestou.
  2. Sťažnosti a podnety môže zákazník podať buď osobne v sídle spoločnosti, alebo na mailovej adrese obchod@toolbox.sk. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podaného podnetu do 30 dní od prijatia.

Reklamačný poriadok spracoval

Váš tím toolbox.sk

 

Účinnosť: od 25.5.2018 do odvolania.